Filmer att se fram emot 2014

Yes, allihopa om det är något vi ser fram emot under 2014 så är det alla filmer som vi fått smakprov av under  slutet av 2013. Här kommer några få som jag valt ut. Let´s go:
 
First up: Captain America 2: The Winter Soldier
 

Till alla er som inte fick nog av Chris Evan i den första Captain America: The First Avenger - pusta ut! Det kommer en tvåa som enligt SF appen kommer ut den 26:e mars. Packad med action så får vi även se Scarlett Johansson i en huvudroll som The Black Widow som hennes karaktär också hette i filmen The Avengers. 
 
 
 
 
Divergent

I den här futuristiska action filmen får vi se Shailene Woodly och Kate Winslet. Woodly blev känd efter sin roll som Amy Juergens i The Secret Life of an American Teenager. Nu steppar hon upp i en roll där hon måste spela tuff i en lite Katniss-aktig stil. Kommer hon kunna gå från olycklig tonåring till hard fearless warrior? Det är upp till bevis den 21:a mars.
 
 
 
American Hustle
 
Den här filmen är jag faktiskt extra hypad för eftersom at den har fått väldigt mycket bra kritik. Rollistan gör bara mina expectations högre: Christian Bale, Amy Adams, Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Jermey Renner.
Men ta det lugnt jag vet bättre än att hoppas för mycket för att sedan få mina förhoppningar krossade (flashback av remaken av Total Recall och Dead Man Down). Men vi får se. Premiären är 14:e februari.
 
 
 
22 Jump Street
 
Visst fick man inte nog av den fantastiska Tatum och Hill duon i ettan? Tur då att det nu är dags för en andra del till den sjuka komedi filmen. Precis som i den första så kan man säkert förvänta sig galen humor och makalöst skådespel. Spara näsdukar för den 22 augusti är det dags at gråta av skratt!
 
 
 
 
Transformers 4: Age of Extinction
 
I 2009 såg vi "Revenge of the Fallen" Under 2011 var vi i "Dark of the Moon." Och år 2014 blir det "Age of Extinction". Ja efter de tre första Michael Bay regisserade succeé filmerna så är vi nog alla spända inför en fjärde. Till skillnad från den tredje så är både Shia LaBeouf och Megan Fox inte med men har ersatts av (vad det ser ut som) Mark Wahlberg, Nicola Peltz och Jack Reynor. Filmen kommer att bli en reboot av hela serien och det är ungefär så mycket vi får veta. Premiär datumet i Sverige är heller inte bestämt men det förväntas vara någon gång under sommaren 2014. 
 
Filmen har inte fått någon trailer än men här kommer några bilder från inspleningarna:
 
 
 
 
 
 
(Ett datum för en möjlig release i USA)
 
 
 
 
 X Men: Days Of Future Past
 

I denna filmen samlas alla Xmen som någonsin deltagit (med stora roller ofc) i en X Men film för att avsluta serien. Regissören Brian Singer, som också regisserade de två första (som också anses vara de bästa i serien), är tillbaka för att delta och regissera filmen. Filmerna är ju baserade på serie tidningarna där faktiskt de flesta tycker att just Days of Future Past är en av deras favoriter, så denna filmen är något att se fram emot den 14 maj.
 
 
 
The Amazing Spider Man 2
 
Jag älskade den första Spider Man, hur de hade moderniserat vissa delar av filmen, men också Mr Garfields coola skådespel som var en stor chock eftersom att jag brukar vara väldigt skeptisk mot skådespelare som är nya för mig men han klarade "testet", och Emma Stone som också kommer tillbaka är jag säker på att hon inte kommer besvika mig. Jamie Foxx var däremot en chock för mig och jag tror verkligen att det kommer bli mycket intressant med honom som en skurk.
 
 
 
 
 
Godzilla

Rollistan för den här filmen är faktiskt ganska intressant med skådespelare som Aaron Taylor-Johnson (från Kickass) Bryan Cranston (från Breaking Bad) och även Ken Wantanabi (känd för många filmer som: The Last Samurai, Inception och Crouching Tiger, Hidden Dragon)Känner ni det? Det bara pirrar i magen av att säga alla deras namn i en och samma film. Man kunde inte varit mer excited!!! Och inte bara rollistan... Tänker er nu att man älskade Godzilla när den först kom ut men nu, när den är moderniserad och alla special effekter är maxade?! Åh vad man längtar! Bered er för 16: maj så kör vi!!!
 
 
 
 
 
 
 
Så, det där var min mycket långa lista av vad jag kommer se fram emot under 2014. Är det någon film ni tycker jag har missat?? Kommentera här under eller maila så checkar jag den direkt! 
 
Ha det bra mina crazies,
 
Ella Johansson

Kommentera här: