The Timetraveler´s Wife

Handling: Första gången Clare träffar sin blivande make Henry är hon bara sex år gammal. Henry är trettiosex och dyker upp hemma hos Clare från ingenstans. Det visar sig att han lider av en minst sagt märklig sjukdom som gör att han kastas från tidsålder till tidsålder. Han är en tidsresande och som sådan lever han ett komplicerat liv. Under åren som följer fortsätter Henry att besöka Clare och så småningom blir hon förälskad i honom.
 
Skådespelare: Eric BanaRachel McAdamsRon LivingstonStephen Tobolowsky.
 
(Klicka på bilden för att se trailer)
 

"The Time Traveler´s Wife" är som en tårpackad, science fiction film (även om jag inte tycker att de riktigt borde klassas som science fiction). Under nästan hela filmen så är det enda man kan göra att torka de blöta kinderna. Handlingen är så meningsfull på ett sätt som får en och vilja se filmen igen och igen och igen. Kärleken, sorgen, längtan allt detta har regissören fångat mitt i prick och tittarna drar efter andan i varje scen. Jag vet att jag gjorde det i alla fall. Och Rachel McAdams insats är fantastisk, jag har alltid beundrat hennes filmer. Hur hon får publiken att känna exakt det hon känner under hela filmens gång. Jag älskar det.
 
- Det enda som var lite jobbigt var att det i början var lite svårt att förstå hur hans tidsresor fungerade. Dock så har jag inte läst boken vilket kanske hade underlättat, vad vet jag. Men jag rekommenderar alltid att man läser boken först innan man ser vilken film som helst, så att filmen inte besviker.
 
BETYG: 5/5
 
 
För att framföra era synpunkter och åsikter, lämna en kommentar i kommentarsfältet eller maila: [email protected]
 
Ha det bra,
 
Ella Johansson

Kommentera här: