Elysium

Handling: De fattiga invånarna på en förstörd planet, Jorden, kämpar för att ansluta sig till den säkra och orörda rymdstationen Elysium, där endast de rika och friska bor. I behov av medicinsk behandling som endast finns tillgängligt på Elysium försöker en invånare från jordens slumområden att nå rymdstationen till varje pris, och hans handlingar kan komma att sätta allt ur balans.
 
Skådespelare: Matt Damon, Jodie Foster, Sharlto Copley, Alice Braga.
 
 
(Klicka på bilden för att se trailer)
 
+ Om jag ska säga sanningen så blev jag faktiskt lite rädd i början av filmen. Detta är ju faktiskt något som skulle kunna hända i verkligheten. Glöm bort robotarna och allt övernaturligt skit så ser man ju något som skulle kunna draba jorden i framtiden. Om det här var en reklam för Rädda Planeten så skulle det definitivt inte förvåna mig. Men annat än så så kände den ganska så upphetsande och Matt Damon. Ja, Matt va ska man säga? Hans s.k. hotness får en att glömma allt och bara se han slå sönder någon galning som försökt ge sig på honom. Men annat än så så måste jag nog säga att en actionfylld film som detta, som även innehåller Jodie Foster som jag älskar, borde ses av er alla.
 
- Slutet på filmen verkade väldigt tråkig men det var också något annat. En film måstet ha en spark, gnista. Något som får dig att känna "aah, det här var en fantastisk film den ska jag se igen" när du går ut från bion. Men tyvärr så saknade filmen det. Det gjored att den blev aningen lite svagare och tråkigare om jag vågar säga så.
 
BETYG: 3/5
 
Lämna gärna synpunkter och åsikter i kommentarsfältet eller maila: [email protected]
 
Ha en godkväll,
 
Ella Johansson

Kommentera här: