Battle of The Year: Dream team

Handling: Blake (Josh Holloway), en man vars förflutna har förstört nästintill hela hans liv får en chans att träna en grupp b-boys till den franska internationella danstävlingen: Battle of the Year. Men innan de når tävlingen måste de alla inse att de ingår i ett lag, ett team, vilket blir svårt när gamla rivaler möts och andra problem uppstår.
 
Skådespelare: Josh Holloway, Josh Peck, Laz Alonso, Chris Brown, Caity Lotz.
 
(Klicka för att se trailer)
 
+ Skådespeleriet i filmen är enastående och Chris Browns insats är riktigt bra. Och såklart de båda Josh som utgör en riktig snygg duo när de jobbar tilsammans. Dansscenerna innehåller endast breaking, som det kallas mer korrekt, och för en som föredrar streetdance så höll det faktiskt. Vissa moves gick verkligen hem. Jag är också ett stort fan av hur de alla skapar ett band till varandra. Människor som hatade varandra i början av filmen blir bröder. Inte för att göra det för kliché men sådant älskar jag verkligen, team work ;). Alla börjar som främlingar men slutar, som det på ett roligare sätt kan kallas, b-brothers. 
 
- Filmen var ascool men den hade ganska måga brister som jag önskade inte fanns där. Jag skulle gärna velat se lite mer av utvecklingen de gick igenom. Man fick bara se små delar och jag skulle gärna velat att de skulle utöka dessa scener. Dansen skulle jag också velat sett mer av, man fick inte se så mycket av det som i t.ex.
Step Up 3D, som är en ganska känd streetdance film. Jag skulle också sett lite mer av Stacy (Caity Lotz) och hur hon byggde upp sitt förtroende hos killarna.
 
BETYG: 3/5
 
Tack för att ni läste och som sagt, synpunkter kan lämnas i kommentarsfältet eller mailas till: [email protected].
 
Ha en bra kväll,
 
Ella Johansson

Kommentera här: