The Devil Inside

Handling: År 1989 tar larmcentralen emot ett samtal från Maria Rossi där hon erkänner att hon brutalt mördat tre personer. 20 år senare försöker hennes dotter Isabella ta reda på vad som hände den där kvällen. Hon besöker mentalsjukhuset Centrino i Italien, där hennes mor spärrats in, för att försöka ta reda på om hennes mor är psykiskt sjuk eller besatt av demoner.                                                                                                         Hon anlitar två unga exorcister för att bota sin mor genom okonventionella metoder där både religion och vetenskap spelar en roll. I deras kamp för att bota Maria möter de ondskan i dess renaste form – fyra mäktiga demoner som tagit kontroll över henne.                                                                                                            Många har varit besatta av en, men endast en har varit besatt av flera.
 
Skådespelare: Fernanda Andrade, Simon Quarterman, Evan Helmuth, Ionut Grama.
 
 
 
         
 
Med taglinen "No soul is safe" och förmaningar som "Tis is the film the Vatican doesn´t want you to see" filmen som många väntade på. Och även om jag var lite besviken vid vissa delar så måste jag säga att den ärligt talat skrämde upp en rejält.
 
Jag kände faktiskt inte till någon av skådespelarna (även om min syster insisterade på att mamman som var besatt var släkt med Helena Bonham Carter, själv såg jag ingen liknelse, gjorde ni?) men de gjorde ett fenomenalt jobb och jag skulle kunna se någon av dom göra en riktig Hollywood rulle.
 
Även om det vr ett ganska gammalt ämne, demoner och kristendom och sådant är inget nytt för oss alla tror jag, med några få misstag så var den inte så dålig som många hade sagt att den skulle vara.Vad jag tror skulle behövts här är nog lite mer story, lite mer tanke bakom hela grejen istället för att bara slänga ihop några läskiga scener. Men de använde sig av de mest poulära, läskigaste också enligt mig, tricken för att skrämma. Ni vet vilka jag pratar om: allt är mörkt och så får man se ljus då och då och helt plötsligt så kommer det fram någon/något och man hoppar bak i soffan med ett litet skrik och tar sig för hjärtat för att kolla att man fortfarande lever. Jag säger inte att dom är dåliga men kanske aningen lite för ooriginella.
 
Baserad på verkliga händelser, ett 911 samtal från början av filmen och found footage videor och bilder med lite för mycket brus i bakgrunden kan vara lite uppskrämmande måste jag erkänna men det är aningen för uttjatat med tanke på att alla Paranormal Activity - filmerna och The Last Exorcist (som jag gissar på liknar alla varandra) har använt sig av den tekninken.
 
Men med det sagt så kan jag nog säga att jag blev ganska rädd men om du vill få mig dödskrämd får man nog börja med lite originellare idéer. Varför inte göra en skräckis om skolan, läxor och lärare som hatar en? Den skulle jag nog sitta på första raden till. "High School NIghtmares", usch tror jag rös lite hahahahahah, nää men det måste komma upp lite mer originella topics annars stänger jag ner intresset för skräck department. 
 
BETYG:
 
                    
 
 
Tack så mycket för att ni läste kommentera där nere om ni tycker samma som mig eller om ni inte alls har samma åsikt. Vill ni nå mig kan ni göra det lätt om ni mailar: [email protected].
 
God natt till er alla crazies,
 
 
Ella Johansson

Kommentera här: